POSJETITE KURAN.BA
 
 

opća golotinja i moralna sirotinja

Safvet M.Halilovic | Novi Horizonti br/str. 57

Povodom nastupajace ljetnje sezone

Dolazak toplijih dana u naše krajeve, i ove kao i prethodnih godina, popracen je invazijom golotinje zastrašujucih razmjera. Ljetnja sezona još nije, fakticki, ni pocela a masa (polu)golih žena i djevojaka vec je preplavila ulice naših gradova i naša sela. Krenimo iz svojih avlija! Budimo moralni da bismo ostali normalni!

Golotinja je, nažalost, postala ocigledna i teško zaobilazna pojava u našem društvu. Bode oci, srca i smirenost normalnih ljudi... Ulice, parkovi, zgrade, škole, fakulteti, televizija, voditelji, estrada, pozorište, glumci, tramvaji, autobusi i dr., nažalost, sve više podsjecaju na morske plaže. Reklamne poruke na televiziji postale su, ustvari, kratke filmske poruke pune erotskog naboja gdje se, pored golotinje, bluda i perverzije promovišu hrana, pice, odjeca, cigarete, alkohol, kozmetika, automobili i automobilske gume, razne vrste osiguranja i dr. Isti je slucaj i sa džambo-plakatima koji su, uglavnom, postali svojevrsni erotski posteri koji prikazuju golo žensko (a i muško) tijelo.


Štampa i casopisi, takoder, sve više promovišu golotinju i nemoral. Gotovo da nema dnevnih novina koje (usput) ne objavljuju i slike razgolicenih žena ili obavijest o tzv. pricaonicama. Na kioscima covjek ostaje zapanjen brojem casopisa koji izlažu pornografske i njima slicne sadržaje. Prodavaci(ce) to još nakite i na glavnom prozoru, tako da covjek, htio to ili ne, jednostavno biva prisiljen da to gleda ukoliko želi da nešto kupi.
Televizija, kao najmocniji medij u savremenom dobu, preplavljena je golotinjom i nemoralom. U posljednje vrijeme, gotovo na svim kanalima mogu se vidjeti reklame koje pozivaju na hot-line (vruce linije), gdje se nude erotske price koje može slušati svako, pa i djeca, ako okrene brojeve telefona koji se nude na ekranu.
Promocija golotinje i nemorala na Federalnoj televiziji (ciju pretplatu Bošnjaci moraju placati, jer ako to odbiju bice sankcionisani prekidanjem, ranije stuje, a sada telefona) - doseglo je zastrašujuce razmjere. Ovdje, naravno, ne mislimo na nemoral tipa emisije 60 minuta, u kojoj se sve što je bošnjacko (i muslimansko) kriminalizira i satanizira, vec na poplavu filmova i serija koje prikazuju golotinju, prostituciju, nasilje, život alkoholicara, narkomana, homoseksualaca, lezbijki i dr. oblike perverzije i devijantnog ponašanja. Nedavno je u jutarnjem programu Federalne televizije prikazana emisija u kojoj se govorilo o 'vrijednostima' radanja djece van braka i bracne zajednice(?).

Direktan rezultat sve prisutnije golotinje u društvu je pojava nemorala u svim njegovim oblicima. Zagrljeni mladici i djevojke ne ustrucavaju se da javno (nasred ulice, u parku, školi, tramvaju i dr.), bez imalo stida, cine odredene intimne radnje, bez obzira na prisustvo starijih osoba ili djece. Odavanje bludu, alkoholu, drogi i dr. porocima – pojave su koje su uveliko uzele maha i u našem društvu. Zastrašujuci je podatak da samo u Sarajevskom kantonu ima preko 4.000 registrovanih narkomana! A srednjoškolke, pa cak i ucenice osnovne škole, ostaju u drugom stanju i abortusom prekidaju trudnocu!!


I drugi oblici nemorala sve su prisutniji, poput korumpiranosti, sklonosti varanju, nasilju, zlocinu, laži, itd. Sve su to pojave koje se, itekako, mogu dovesti u vezu sa kultom golotinje, jer ukoliko se u jednom društvu strast i pohota raspiruju na svakom koraku, ukoliko stid opadne do te mjere da se žene i muškarci ne ustrucavaju da javno cine i najinitimnije radnje, takvo društvo, bez dvojbe, doživljava moralnu eroziju.
Neminovna posljedica kulta golotinje je i ucestalo brakolomstvo, što, opet, vodi ka razaranju porodice. I, doista, mnoge porodice su razorene, rodbinske veze se kidaju, a komšijski odnosi su, takoder, poremeceni. Osjecaj nezadovoljstva, nesrece i beznadežnosti polahko preovladava ljudskim dušama. Takvo stanje ima intencije još veceg pogoršavanja. Sve su to pojave koje znacajno potresaju život savremenog covjeka i prijete opcom kataklizmom. Jednom rijecju, cjelokupan ljudski život je degradiran i ugrožen.
* * *

Kako u takvim okolnostima (sa)cuvati sebe, svoju vjeru, porodicu i moral? Kako odgajati i zaštiti djecu pred najezdom tolikog nemorala?

U Kur'anu casnom, koji je uputa i lijek ljudima, imamo kazivanje o Allahovom poslaniku Jusufu, a.s. Radi se o vrlo interesantnom kazivanju. Jusuf, a.s., je u svom životu bio izložen velikim iskušenjima. Živio je u vremenu bešcašca i nemorala, kada su cak i udate žene po dvorcima u Egiptu (gdje je bio prodat kao rob) cinile preljubu i to javno priznavale a njihovi muževi se na to nisu obazirali. Jedna od takvih žena pokušala je zavesti Jusufa, a.s. Dugo vremena ga je na grijeh navodila koristeci se svim raspoloživim sredstvima: svojom ljepotom, mladosti, društvenim položajem, osamljivanjem, udvaranjem, prijetnjom i dr. Kur'an nam iznosi jedan prizor iz Jusufove, a.s., kušnje: I poce da ga na grijeh navodi ona u cijoj je kuci bio, pa pozakljuca sva vrata i rece: 'Hodi!' 'Sacuvaj Bože!' – uzviknu on – 'vlasnik me moj lijepo pazi; a oni koji dobro uzvrate zlim nece nikada uspjeti.' (Jusuf, 23)

Mladi Jusuf je ostao cvrst i nije podlegao kušnji. U kazivanju se dalje iznosi da su sve žene u gradu, koje su vidjele Jusufovu ljepotu, pocele da mu se udvaraju i da ga zavode. No, Jusuf, a.s., je svemu tome odolio.
Kako je mladi Jusuf sve to izdržao? Kako je uspio da u okruženju moralne raspojasanosti i anarhije sacuva cast i moral? I njemu su, kao i našoj omladini, poroci bili dostupni a putevi ka nemoralu znatno olakšani.
Kur'an, izmedu ostalog, narocito istice dva razloga koji su Jusufu, a.s., pomogli da ne doživi moralni pad. Prvi je cinjenica da se on odupro nemoralu: Ja sam htjela na grijeh da ga navratim, ali se on odupro (festa'sam); i drugi je dova koju je Jusuf, a.s., uputio Allahu: 'Gospodaru moj' – zavapi on – 'draža mi je tamnica od ovoga na što me one navracaju! I ako Ti ne odvratiš od mene lukavstva njihova, ja mogu prema njima naklonost osjetiti i lahkomislen postati.' I Gospodar njegov usliša molbu njegovu i spasi ga lukavstva njihova; On, uistinu, sve cuje i zna. (Jusuf, 33-34)


Dakle, kur'ansko kazivanje o Jusufu, a.s., porucuje nam da su za ocuvanje vjere i morala odlucujuca dva elementa: 1) odupiranje nemoralu; 2) traženje pomoci kod Uzvišenog Allaha. U tome je, doista, velika pouka: nemoralu se treba oduprijeti, a da bismo u tome uspjeli treba nam Allahova, dž.š., pomoc.
Da bi se covjek mogao oduprijeti nemoralu on treba, najprije, da ima izgradenu svijest o tome šta je nemoral i cemu on vodi. Razumni ljudi u svijetu svjesni su kataklizme koja ocekuje narode koji su moralno posrnuli. Ti narodi i nacije danas izumiru i, bez imalo dvojbe, jedino vracanje moralnom nacinu života može ih spasiti od potpune propasti. Društvo ne može opstati sa homoseksualcima, lezbijkama, pedofilima, vanbracnim zajednicama, narkomanima, alkoholicarima, jednom rijecju, ne može opstati na nemoralu. Za opstanak društva neophodna su moralna ogranicenja i postojanje moralnih zakona. Islam nas uci da moralne granice i zakone shvatamo prirodnim i nužnim za normalno funkcionisanje života na Zemlji. Otuda, moralna ogranicenja vjerniku muslimanu ne predstavljaju bilo kakvu stegu ili poteškocu. Naprotiv, on u njima nalazi smiraj i zadovoljstvo, jer jedino tako covjek nece doci u sukob sa ostalim zakonima koje je Svevišnji Stvoritelj ugradio u svijet oko nas.

Pravo suprotstavljanje moralnoj eroziji koja je zahvatila brojna društva, pa i naše, pored isticanja moralnih vrijednosti i prakticne koristi moralnog nacina života, podrazumijeva i grupisanje snaga koje promovišu moral. Te snage se moraju organizovati i promovisati moral, i putem filma, pozorišta, elektronskih i pisanih medija, upornim isticanjem negativnosti nemoralnog života s prakticnim primjerima na osnovu kojih se dobija jasna slika o katastrofalnim posljedicama takvog nacina života. Ukoliko prezentacija morala bude umjetnicki i estetski uljepšana i bude više zastupljena u medijima i filmovima, tada se mogu se ocekivati i bolji rezultati. Bez toga, sve ce ostati na teoretskoj razini.


Suprotstavljanje nemoralu nije nimalo lahak posao. To zahtijeva ogroman trud i jaku organizaciju. Naravno, da bi se u tome uspjelo potrebna je svesrdna Božija, dž.š., pomoc. Tu pomoc od Uzvišenog Stvoritelja treba stalno tražiti. I ona ce, inša-Allah, i doci.
Na kraju, poruka roditeljima:

Dragi roditelji, uskoro ce kraj školske godine. To znaci da ce zaredati maturske zabave i svecanosti, na kojima naša omladina na starorimljanski nacin panem et circences (hljeba i zabave) proslavlja završetak jedne faze školovanja i nastupanje punoljetstva. Ono što se radi na tim zabavama uistinu nije dobro. A ekskurzije su posebna prica! Na ekskurzijama koje se organizuju van (a i unutar) granica BiH naša omladina biva izložena brojnim oblicima nemorala i poroka štetnih kako za pojedinca tako i za društvo. Da li ce razuman i odgovoran roditelj dozvoliti svome djetetu da ide na takve zabave i putovanja? Smatramo da bi bilo bolje djeci osigurati drugaciji vid razonode i zabave. Djeca su velika Allahova blagodat a najvecu odgovornost za njih i njihov odgoj snose upravo roditelji. Allaha Uzvišenog molimo da nam bude na pomoci!
Krenimo iz svojih avlija. Budimo moralni da bismo ostali moralni!